Czego się dowiesz z tego artykułu? Dlaczego Google to dobre źródło pozyskiwania klientów? Jak zacząć pozyskiwanie klientów z Google? Jakie są sposoby pozyskiwania klientów? Które metody sprawdzą się w Twoim biznesie?
Pozyskiwanie klientów z internetu to proces złożony
Zanim przejdziemy do bardziej szczegółowych informacji na temat tego, jak pozyskać klienta z Google, chciałbym Ci powiedzieć, że proces pozyskiwania klienta nigdy nie będzie prosty. To nawet nie chodzi o klientów z Google, tylko każdy kanał — online czy nawet offline. W przypadku pozyskiwania klientów z internetu nic nie jest oczywiste. Prawdopodobnie reklamujesz się, lub masz dopiero zamiar pojawić się w wielu miejscach takich jak: Google — do dyspozycji mamy darmowe i płatne wyniki wysuzkiwania Media społecznościowe — tutaj tak samo jak w Google są działania organiczne oraz płatne mailing, który nadal dobrze działa coldcaling/coldmailing wszelkiego rodzaju marketing wideo formaty audio takie jak podcast afiliacja i inne działania partnerskie Ogólnie rzecz mówiąc, dobrze jest pojawiać się w wielu miejscach, jednak sama obecność oraz chaotyczne działania nie zawsze dają dobre rezultaty. Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś sobie uświadomić, jest fakt, że wszystkie kanały się przenikają. Nie pozyskujesz klientów tylko z Google, czy tylko z Facebooka. Klienci są obecni wszędzie i wszędzie widzą Twoje komunikaty, musisz jednak świadomość, które z tych kanałów są ważniejsze w Twoim przypadku. Oczywiście, takie rzeczy da się analizować. Dobrze wdrożona analityka internetowa podpowie Ci, które kanały marketingowe realnie pozyskują dla Ciebie klientów. Musisz też pamiętać, że powinieneś mieć pewną strategię pozyskiwania klientów. Może to być plan, który opisuje, jak pozyskać klienta tylko z Google czy tylko z Facebook’a. Może to być też kompleksowa strategia działania w internecie. Ważne jednak, aby posiadać taki plan działań. Bez tego nie będzie nowych klientów, a tylko frustracja związana z brakiem efektów własnych działań.
Dlaczego Google to dobre źródło pozyskiwania klientów?
Klientów można pozyskiwać na wiele sposobów, Google jest jednym z nich. Jednak osobiście uważam, że jest to jeden z kanałów, którym powinieneś się zainteresować w pierwszej kolejności. Nie mówię tego dlatego, że w Octamedia zajmujemy się pozyskiwaniem klientów z wyszukiwarek. Google ma jedną bardzo ważną cechę, która sprawia, że jest jednym z najlepszych kanałów do zdobywania klientów. Jaka to cecha? W Google klienci sami mówią, czego potrzebują. Tylko i tyle i aż tyle. Wyszukiwarki to jedyne źródło potencjalnych klientów, gdzie to sami klienci pokazują swoje potrzeby. Jeśli ktoś wpisuje daną frazę kluczową, to można przyjąć za pewnik, że jego intencją jest znalezienie informacji, kupienie produktu itp. Jeśli reklamujesz się na przykład na Facebook’u, to oczywiście możesz bardzo dokładnie określić grupę docelową, jednak nigdy nie masz pewności, że dana osoba potrzebuje widzieć Twoją reklamę. Może być przecież tak, że dany klient rzeczywiście jest zainteresowany Twoim produktem, ale na przykład nie chce go jeszcze kupić, albo nawet już ma go w swoim posiadaniu. W Google masz pewność, że osoba, która wpisuje daną frazę, po prostu potrzebuje tego, czego szuka. Oczywiście, nie jest to takie proste, bo frazy też mają swoje intencje — nie każda wiąże się z bezpośrednim zakupie. Nie jest to jednak minus wyszukiwarek. Jeśli ktoś szuka informacji o tym jak naprawić dany przedmiot, to też jest możliwością do pokazania swojej usługi itp. Swoją przygodę ze zdobywaniem klientów warto rozpocząć od Google jeszcze z jednego powodu. Wyniki organiczne to bardzo dobre źródło klientów. Jednak SEO, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki jako jedyne medium pozyskiwania klientów, w bardzo dużym stopniu wpływa na budowę samej strony internetowej. Do tego, aby osiągać dobre wyniki sprzedażowe, potrzebny jest czas. Nie da się bardzo szybko zdobywać ruchu organicznego. Im wcześniej zaczniesz, tym szybciej nowi klienci zaczną trafiać na Twoją stronę. Pozyski